niedziela, 18 sierpnia 2019

Warsztaty jubilerskie

Ten rok obfituje w warsztaty :) Tym razem na Uniwersytecie Ludowym w Woli Sękowej uczyłam się podstaw jubilerstwa w metalach kolorowych. Warsztaty prowadził Kuba Żeligowski.
Jako wprawkę, aby nauczyć się obchodzić z palnikiem, zrobiłyśmy miedzianą obrączkę.



A później każdy robił, co chciał :) Można było przywieźć swój "złom", przetopić go i zrobić coś nowego. Mnie najbardziej zależało na oprawieniu amonitu, który wyszperałam na rzeszowskiej giełdzie minerałów, bo moje rozliczne próby stworzenia oprawy w technice wire wrapping  spełzły na niczym. Łatwo nie było, ale dzięki pomocy Kuby udało się. Zajęło mi to calutki dzień :)



Resztę czasu zajęło mi produkowanie bransoletek i półproduktów do kolczyków









Jestem bardzo zadowolona z tych warsztatów, spędziłam trzy intensywne dni w miłej, twórczej atmosferze, w pięknej okolicy i tylko żałuję, że nie mam miejsca aby zorganizować sobie warsztacik i rozwijać się w tym kierunku.

Pozdrawiam serdecznie

2 komentarze:

  1. Rozwijasz swe talenta, Maniu:-) bardzo ładny ten amonit, ciekawy, a spotkanie z interesującymi ludźmi zawsze wzbogaca nasze wrażenia, odbiór świata, że można inaczej; pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chciałam spróbować czegoś nowego. Wydaje się, że jubilerstwo to taka przyjemne zajęcie a to ciężka, żmudna praca. Piłowanie, szlifowanie, wiercenie, stukanie młotkiem - dziewczyny z innych warsztatów przychodziły do nas zwabione hałasem :) Zapisałabym się chętnie na dwuletni kurs na Uniwersytecie Ludowym, bo to dwa lata czystej przyjemności - garncarstwo, tkactwo, rzeźba, koronki, ikony, filc i inne cuda, ale skąd wziąć tyle urlopu...
      Serdeczności

      Usuń