poniedziałek, 14 października 2013

Sernik z budyniem czekoladowym

Nad mim kuchennym stołem wisi kalendarz. Stosownie do pomieszczenia jest to kalendarz z przepisami na ciasta, wydany przez Poradnik Domowy a że mam go mniej więcej na wysokości wzroku gdy przy tymże stole piję poranną kawę, bezwiednie czytam przepisy, niektóre znam prawie na pamięć :)
Na październik redakcja Poradnika poleca sernik z budyniem czekoladowym. Brzmi nieźle, warto więc go wypróbować.
Przepis nie jest skomplikowany:

Ciasto kruche:
2 jajka
1żółtko
2 i 1/2 szkl. mąki
2 łyżeczki proszku do pieczenia
3/4 kostki masła
1/2 szkl. cukru

Masa budyniowa:
4 budynie czekoladowe
4 szkl. mleka

Masa serowa:
1/2 kg mielonego tłustego sera
1szkl. cukru
4 jajka
opakowanie budyniu waniliowego
15 kropli aromatu waniliowego
(ewentualnie bakalie)

Z podanych mocno oziębionych składników szybko zagnieść ciasto, schłodzić 30 min i wylepić nim blachę (38x25cm). W litrze mleka ugotować budynie czekoladowe, wystudzić, rozsmarować na cieście.
Przygotować masę serową: żółtka utrzeć z cukrem, dodać ser, budyń waniliowy, aromat i miksować aż powstanie jednolita masa. Następnie dodać ubite na sztywną pianę białka i delikatnie wymieszać, dodac bakalie po czym rozsmarować na warstwie budyniu czekoladowego. Piec ok. 50min w piekarniku rozgrzanym do 180 stopni.
Smacznego ;)



3 komentarze:

  1. Oprócz tej kolorowej posypki na wierzchu, to wszystko mi pasuje. Może upiekę?

    OdpowiedzUsuń
  2. Nawet nie patrzę na fotografię, bo trochę wystrzegam się słodyczy, a jednak oko leci, oj! leci ... chociaż, ja wiem? ... mam w szafce dwa budynie czekoladowe; nie, dwa to za mało, a poza tym, wystrzegam się słodyczy ... i basta!
    kusisz, Maniu, kusisz, tymi nowościami; pozdrawiam Cię serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Aleksandro, Marysiu - ten sernik jest banalnie prosty. Tylko tak sobie myślę, że następnym razem dam mniej budyniu (2 chyba wystarczą) a za to więcej sera. I zapomniałam dodać w poście, że do budyniów dodałam 1/3szkl. cukru.
    I Marysiu, ja niby tez unikam słodyczy ale ten sernik po prostu się na mnie patrzył! Chyba musze zmienić kalendarz ;)
    Pozdrawiam Was serdecznie

    OdpowiedzUsuń